Ik ben mijn volgende bezoek aan Nederland aan het voorbereiden achter mijn bureau. Klik, klik. Mooi zo: ticket geboekt via het loyaliteitsprogramma van EasyJet.

Wacht eens even… Ik heb al een ticket voor die datum bij easyJet!

Toch maar even bellen. Ik krijg een vriendelijke dame aan de telefoon en leg haar uit dat ik per ongelukkig een dubbele boeking heb gemaakt. Ze vraagt me even te wachten en komt na een paar minuten terug aan de telefoon en zegt het volgende:

” We zullen het eerste ticket terugboeken, was er verder nog iets?” Pardon? Ik heb €175,- meer betaald voor het tweede ticket, maar nu krijg ik het eerste ticket terug? Dat kan toch niet waar zijn?”

Ze antwoordt: “Dat begrijp ik meneer, maar zo werkt de procedure. U kunt op onze website een claim indienen. Dat kan ik helaas niet voor u doen.”

Wacht even, wacht even, annuleer de vlucht dan niet! Dan boek ik een andere vlucht naar Nederland, op een andere dag. Dat kost me €63,- and dat is goedkoper dan mijn vlucht annuleren.”

“Meneer, als u me had verteld dat u de vlucht wilde annuleren, dan kost u dat maar €30,-.” Vervolgens zegt ze:

” U stelde niet de juiste vraag meneer.”

Op het moment dat ze het zei, realiseerde ze zich hoe ongepast het was. Ik werd weer in de wacht gezet en toen ze terugkwam zei ze: “We hebben de vlucht gratis voor u geannuleerd meneer.” Oké, bedankt.

Dus, hoe voelde dat? Tot mijn verrassing, niet eens heel verkeerd. Het easyJet Plus loyaliteitsprogramma heeft me tot dusver goed geholpen.

Het was niet de eerste keer dat ik te snel een boeking had gedaan en ook dat geld heb ik teruggekregen. Oké, het was niet haar beste telefoongesprek, maar weet je wat: het is een beetje geven en nemen.

Ik maakte een vergissing, zij reageerde daar niet zo slim op. Kan gebeuren.

Loyaliteitsprogramma

“Ik ben lid van hun loyaliteitsprogramma, maar dat werkt ook omgekeerd”

Zij hebben mij net zo hard nodig als ik hen. Loyaliteit werkt beide kanten op

Ik heb geen Social Media ingezet om zo meer druk uit te oefenen, dat is niet mijn stijl.

Dat gezegd hebbende, ik zal de komende maanden vast wel weer opnieuw een fout maken.

Het is dan aan easyJet om te laten zien hoe loyaal ze zijn.

Tot snel.

Abonneer op onze Blog

Laat je e-mailadres achter en ontvang maandelijks onze blogs over Social Selling, Referral Selling en Referral marketing. En nee... we gaan je niet lastig vallen met 'koud bellen'. Misschien dat we je wel uitnodigen om deel te nemen aan een van onze workshops.

Bedankt voor je aanmelding. Je ontvangt een bericht ter bevestiging. Check ook je SPAM-box.

eBook B2B Referral Marketing

Gratis eBook B2B Referral Marketing

Laat je e-mailadres achter en ontvang onze gratis eBook 'B2B Referral Marketing' over Social Selling, Referral Selling en Referral marketing. 10 referral marketing tips voor sales en marketeers!

Bedankt voor je aanmelding. Je ontvangt een bericht ter bevestiging (check ook je SPAM-box). Je kan dit venster sluiten.