Social Business: De relatie is sterker dan de regel

Een social business; Het is vaak een combinatie van menselijkheid en regels, maar de er kan er maar een de sterkste zijn. Dit gebeurde enkele jaren geleden, maar is nog steeds erg relevant.

Social business

Ik kreeg een verzoek van een Silverside collega van mij om 2 Microsoft Surface-tablets te bestellen. Ik dacht dat het gemakkelijk zou zijn om deze tablets te bestellen, maar ik had het mis. Dat viel tegen. Ik belde een zakenpartner van ons en vroeg hem om hulp. Hij gaf me het telefoonnummer van een internationaal gericht bedrijf in Nederland. En hij vertelde me dat ze zaken met hen doen.

Dus ging ik naar hun website en plaatste de bestelling. 15 minuten was genoeg Een dag later ontving ik een telefoontje van een verkoper die zei dat ze geen creditcard konden accepteren voor de eerste transactie. Ik was teleurgesteld omdat ik de belofte had gedaan om die Surface-tablets de volgende dag te bezorgen. Toen ik mijn teleurstelling deelde, zei hij “dat het beleid van de bedrijven is omdat…

Dus ik vertelde hem dat ik het begreep, maar ik kreeg zijn naam door een wederzijdse relatie van ons. Toen ik de naam van de persoon deelde, voelde ik zijn twijfel aan de telefoon. Hij vroeg me of het in orde was als hij me binnen 15 minuten terug kon bellen.

“We kennen hem, vertrouwen hem,
dus we vertrouwen jou ook.”

Hij zei dat niet expliciet, maar dat was de berekening die hij maakte. En hij voegde het volgende toe: “Ik denk dat het beter is om de covers voor de tablet ergens anders te bestellen, omdat we ze niet op voorraad hebben.

Social gaat wat mij betreft altijd over mensen en minder over technologie. Als dit onderwerp je interesseert lees dan ook mijn blog over social selling, mindset en gedrag.

We kennen hem, vertrouwen hem, dus we vertrouwen jou ook.

Social selling: Promoot je netwerk (Blog)

Social selling: Promoot je netwerk (Blog)

Promoot je netwerk: Andere Tijden Sport gezien met Jan Lammers? Wil je ook wel eens een lead ontvangen. Promoot je netwerk zodat anderen jou ook gaan promoten. De kans op een mooie introductie is dan vele malen groter. Het is 1978 en de Formule 1 sport is al mateloos...

Referral selling: Ik kan alles. Ik heb geen salesteam nodig! (Blog)

Referral selling: Ik kan alles. Ik heb geen salesteam nodig! (Blog)

Hoe kan een salesteam beter samenwerken? Hoe kunnen we slimmer leads genereren? Het zijn vragen die een gemiddelde salesmanager bezighoudt. Nu is iedere verkoper in het team vaak gefocust op zijn eigen target en vaak nog groter ego. En dat is soms ook te begrijpen, want het mechanisme van ‘sticks and carrots’ is nog altijd de management norm.

Abonneer op onze Blog

Laat je e-mailadres achter en ontvang maandelijks onze blogs over Social Selling, Referral Selling en Referral marketing. En nee... we gaan je niet lastig vallen met 'koud bellen'. Misschien dat we je wel uitnodigen om deel te nemen aan een van onze workshops.

Bedankt voor je aanmelding. Je ontvangt een bericht ter bevestiging. Check ook je SPAM-box.

eBook B2B Referral Marketing

Gratis eBook B2B Referral Marketing

Laat je e-mailadres achter en ontvang onze gratis eBook 'B2B Referral Marketing' over Social Selling, Referral Selling en Referral marketing. 10 referral marketing tips voor sales en marketeers!

Bedankt voor je aanmelding. Je ontvangt een bericht ter bevestiging (check ook je SPAM-box). Je kan dit venster sluiten.