Een social business; Het is vaak een combinatie van menselijkheid en regels, maar de er kan er maar een de sterkste zijn. Dit gebeurde enkele jaren geleden, maar is nog steeds erg relevant.
Social business
Ik kreeg een verzoek van een Silverside collega van mij om 2 Microsoft Surface-tablets te bestellen. Ik dacht dat het gemakkelijk zou zijn om deze tablets te bestellen, maar ik had het mis. Dat viel tegen. Ik belde een zakenpartner van ons en vroeg hem om hulp. Hij gaf me het telefoonnummer van een internationaal gericht bedrijf in Nederland. En hij vertelde me dat ze zaken met hen doen.
Dus ging ik naar hun website en plaatste de bestelling. 15 minuten was genoeg Een dag later ontving ik een telefoontje van een verkoper die zei dat ze geen creditcard konden accepteren voor de eerste transactie. Ik was teleurgesteld omdat ik de belofte had gedaan om die Surface-tablets de volgende dag te bezorgen. Toen ik mijn teleurstelling deelde, zei hij “dat het beleid van de bedrijven is omdat…”
Dus ik vertelde hem dat ik het begreep, maar ik kreeg zijn naam door een wederzijdse relatie van ons. Toen ik de naam van de persoon deelde, voelde ik zijn twijfel aan de telefoon. Hij vroeg me of het in orde was als hij me binnen 15 minuten terug kon bellen.
“We kennen hem, vertrouwen hem,
dus we vertrouwen jou ook.”
Hij zei dat niet expliciet, maar dat was de berekening die hij maakte. En hij voegde het volgende toe: “Ik denk dat het beter is om de covers voor de tablet ergens anders te bestellen, omdat we ze niet op voorraad hebben.
Social gaat wat mij betreft altijd over mensen en minder over technologie. Als dit onderwerp je interesseert lees dan ook de social selling guide
”
We kennen hem, vertrouwen hem, dus we vertrouwen jou ook.
Salestraining: Wat is de ultieme referral vraag?
In een eerdere blog over social referral marketing schreef ik over mijn ervaring in New York in een hotel. De medewerker was assertief genoeg om gewoon om een referral te vragen. Hij liet me nogmaals zien hoe belangrijk het is om het gewoon te vragen. Het is technisch...
Referral marketing: Sneller de warme introductie bij iSense ICT Professionals.
ROTTERDAM – ICT Detacheerder van het jaar, iSense ICT Professionals, kiest voor LeadBuzzer.com. De reden voor de samenwerking tussen iSense en Lead Innovation is om nog sneller in gesprek te komen met potentiële klanten of kandidaten via referral marketing.
Social selling: Wereldberoemd bij mijn doelgroep (Blog)
Blog door Harry Clarijs – 1. Ken je rol. 2. Gevoel van gelijkwaardigheid 3. Wees gedisciplineerd – Om wereldberoemd te worden in je doelgroep moet je inzicht hebben in je rol als verkoper. 80% van de salesfocus moet op de relatie en 20% focus op de inhoud.