Je hebt gekozen voor de Net Promoter Score (NPS). Waarom?

Omdat…

Je wilt weten wie je merkambassadeurs zijn. En dat is alles wat je nodig hebt. NPS is een effectieve manier om de merkambassadeurs van je klanten te voorspellen. En de marketing- en verkoopafdeling heeft de perfecte leidraad voor de follow-up.

Hoe werkt het? Je stelt de vraag: “Hoe waarschijnlijk is het dat u mij zou aanbevelen aan een ‘relatie’?

De respondenten kunnen een antwoord geven door een cijfer tussen 1 en 10 te selecteren. Ontvang je een 9 of 10 Hoogstwaarschijnlijk dan is je klant zojuist het ‘heilige land’ binnengegaan als actieve promotors. Hartelijk gefeliciteerd!

Als het 7 of 8 is, zijn het passieve promoters. Als het tussen 0-6 is, blijven mensen inactief of promoten ze iemand anders, als je begrijpt wat ik bedoel. NPS is een snelle en goedkope manier om bij te houden hoe goed uw initiatieven uw klanten verrassen.

Er ontbreekt iets, juist

Wat weet je tot nu toe? U kent de kenmerken van een potentiële merkambassadeur. Of moeten we “Prospective brand ambassador” zeggen? U kent de definitie en criteria van een goede connector. Je weet hoe je moet vragen en wanneer je moet vragen, maar er ontbreekt iets.

Ja, uiteindelijk gaat het om het ontvangen van referrals. De kernvraag is dus de referral vraag. Maar het gaat niet alleen om referrals. Houd in gedachten…de mensen die bereid zijn om je te helpen willen iets terug.

Het kan aandacht, herkenning en ja .. waarde zijn. Het gaat altijd om waarde geven en ontvangen.

Zo schreef ik vorige week voor het eerst een recensie op Expedia. Waarom? Ik ontving waarde. Maar nu zit ik in een cirkel. Ze gaven me punten. Zo vervelend, omdat ik van punten hou en punten kan sparen. Zodat ik meer waarde kan krijgen. Ik denk dat ze het boek Hooked from Nir Eyal hebben gelezen. Dat deed ik tenminste omdat ik nu weet waarom ik verslaafd ben. Bedankt, Nir.

Daag uw ambassadeurs altijd uit met meer dan de ultieme vraag. Het is niet leuk en verleidelijk als je steeds dezelfde vraag krijgt. Denk aan een van de onderstaande vragen die u ook zou kunnen stellen en die onderdeel kan zijn van een programma voor verwijzingsmarketing.

– Zou u openstaan ​​voor een aanbeveling?
– Heb je een leuke quote voor ons?
– Je hebt vorig jaar ons evenement bezocht, vond je het leuk? Weet jij —
– Iemand anders in uw netwerk die hiervan zou kunnen profiteren?
– Stem voor ons en word.
– Eén om je eerste blog te schrijven, probeer er een voor ons
– Hoe de klantenservice verbeteren?
– Ideeën?
– Bètaprogramma …

En natuurlijk beloont u ze met punten, badges en meer waarde. Het is leuk en altijd een reden om te bellen.

Nog een ding. Weet u wie de grootste kans heeft om een ​​verwijzing te ontvangen? De mensen die JUST vragen, maar je hebt het nooit gevraagd, of wel? Ga nu aan de slag, zodat ik u binnenkort om een ​​verwijzing kan vragen. Geniet van de reis.

 “91% van alle klanten is bereid om u een ‘verwijzing’ te geven. Slechts 11% van alle verkopers vraagt ​​om doorverwijzing. “Dale Carnegie.

eBook B2B Referral Marketing

Gratis eBook B2B Referral Marketing

Laat je e-mailadres achter en ontvang onze gratis eBook 'B2B Referral Marketing' over Social Selling, Referral Selling en Referral marketing. 10 referral marketing tips voor sales en marketeers!

Bedankt voor je aanmelding. Je ontvangt een bericht ter bevestiging (check ook je SPAM-box). Je kan dit venster sluiten.