Social Salesforce Connector: Vergroot je verkoopkracht.
Een kijkje in de keuken; De Social Salesforce Connector.
Voor wie? Met name de niet-verkopers binnen de organisatie. Ze hebben vaak geen Salesforce account, maar beschikken over waardevolle informatie. Onze ervaring is dat de 80/20 regel een goede vuistregel is. Vooral voor kennisintensieve organisaties een interessant alternatief voor 100% Salesforce accounts. Alle informatie wel centraal te beheren via Salesforce; echter geen Salesforce training voor de kenniswerker die slechts relevante informatie wil delen met over een bepaalde organisatie. De input verloopt via LeadBuzzer, omdat dit sneller gaat en laagdrempeliger is. En in de praktijk is een leuke incentive of een klein beetje extra herkenning voldoende – overigens ook allemaal te regelen via LeadBuzzer. Gamification, Incentives en topscorers.
Social Salesforce Connector API
Een sales gedreven organisatie heeft in de regel een lijst van prospects. Deze lijst met prospects is eenvoudig te importeren in LeadBuzzer – via de Salesforce connector. Onze eerste koppeling is met Salesforce maar SugarCRM, Zoho of Microsoft CRM is ook mogelijk.
Afbeelding: Schematische weergave hoe we dit voor Salesforce reeds mogelijk hebben gemaakt.
Afbeelding: Koppeling. Verrijkte date vanuit LeadBuzzer..inzichtelijk in Salesforce.
Structuur Salesforce Connector
Het gebruik van de Connector vindt plaats vanuit de browser. Voor de API gebruiken we Django REST. Dit framework communiceert met de browser. En wisselt eveneens informatie tweezijdig uit – met Views die zich ook in de LeadBuzzer API bevinden.
Aanroepen in de browser url bevatten functies en parameters. De response bestaat uit JSON om vervolgens te worden geparsed. Middels een “Save Data” functie wordt de data vervolgens opgeslagen.
Werkwijze Salesforce Connector
De Middleware laag – evenals de rest van de API – is geschreven in Python. Deze checked en vervult de filterfunctie tussen het CRM systeem en LeadBuzzer. De Views worden vervolgens via unieke url’s aangeroepen. De logica van de betreffende klasse wordt uitgevoerd, na aanroep van de kern bestanden. Denk hierbij aan queries en berekeningen. De resultaten gaan terug via de ‘View’ en de Middleware connectie naar de browser.
Deze resultaten worden in een apart gedeelte ‘BigData’ van dezelfde kern bewaard. En zijn gekoppeld aan een specifieke externe bron. De uitwisseling van informatie vindt plaats voor de entiteiten Accounts, Leads en Notes.
In de specificatie wordt vastgelegd welke mapping van velden van toepassing is. Een Account kan daarbij meerdere contacten (leads) hebben, maar een lead zijn zonder een Account.
Account lijst
De Salesforce Account lijst is via de synchronisatie functie beschikbaar gekomen. In LeadBuzzer kunnen we verder met de volgende stap.
Stap 1: Vragen binnen de besloten community
LeadBuzzer genereert met deze data vragen op de marktplaats. Deze vragen zijn voor iedereen zichtbaar, dus ook voor de niet-verkopers. En zo kan iedereen meedenken in het sales proces. De groep is besloten, maar toegankelijk voor iedereen die rechten krijgt van de groep manager.
Stap 2 – Antwoorden met een ‘Raise your hand’
Mocht een medewerker leads willen delen, dan kan dit met een simpele ‘Ja’ of ‘Nee’. Tevens is er de optie om direct iemand te introduceren. Als beloning ontvangen deelnemers punten. En met deze punten de mogelijkheid om incentives te verkrijgen. Zo is sales ook echt een team effort.
Stap 3: Alle leads terug in Salesforce
Nu is de cirkel bijna rond. In de afsluitende actie worden alle reacties geselecteerd. En uiteindelijk teruggekoppeld aan Salesforce. De Connector speelt hierin een centrale rol. Het bronsysteem wordt verrijkt, zodat verkopers hun acquisitie op een prettige manier kunnen starten. Warme leads in plaats van koude contacten.
Wil je meer weten over de mogelijkheden? Vul dan ons contactformulier in voor een eerste afspraak.