Sociaal netwerk voor leadgeneratie.
Je bent verantwoordelijk voor marketing en/of sales. Je vindt dat het anders moet. Het salesteam is sterk en connected, maar wie kent wie binnen de doelgroep? #trust. Wat zou het betekenen als je dit zou weten? Ook heb je ook nog 200+ collega’s die geloven in het bedrijf waarvoor ze werken en die bereid zijn te helpen. En als klap op de vuurpijl een grote loyale klantenbase die bereid zijn je te helpen. Wat is het effect als je per direct je salespower kan vermenigvuldigen? De warme introductie automated, dat is LeadBuzzer.

Hoe werkt het?
Activeer je netwerk en ontvang betrouwbare leads.

Vraag
De weg naar een betrouwbare lead start met het stellen van de juiste vraag. Ben jij op zoek naar een warme introductie of wil je weten wie er ‘connected’ is? Importeer een accountlijst op basis van je account based marketing initiatief. Vraag naar de introductie en ontvang leads van mensen die je vertrouwt om zo ook echt een 360 graden view te krijgen.

Ontvang
Iedereen die binnen jouw vertrouwde netwerk zit kan op een vraag reageren. Dit kan door een feit of gerucht plaatsen, direct contactinformatie delen of een lead beoordelen middels ‘ranking’. Op deze manier krijg jij betrouwbare feedback om te bepalen wie je het best kan helpen met een introductie.

Beloon
Wie participeert wordt beloond! Door actief deel te nemen aan een LeadBuzzer Community kan je BuzzCoins verdienen. Deze BuzzCoins kunnen worden ingeruild voor incentives die in de Shop ter beschikking worden gesteld door de Community Manager.
CRM integratie
Een sales gedreven organisatie houdt vaak een lijst bij van prospects. Deze lijst kan eenvoudig worden geïmporteerd in LeadBuzzer middels onze API. De LeadBuzzer Connector (lijst met functies) voor Account Based Marketing kan worden gekoppeld aan een bestaand CRM pakket (bijvoorbeeld Salesforce, AFAS of Exact), aan een database of aan een bestand zoals .xls of .csv.
- Importeer (Sync) een Accountlijst vanuit CRM of database
- LeadBuzzer plaatst automatisch vragen op de BuzzMarket en spoort de community aan middels intelligente berichtgeving (BuzzFeed)
- LeadBuzzer verrijkt het CRM met belangrijke informatie die kan leiden tot een warme lead


BuzzFeed
De BuzzFeed werkt als een Bulletin Board en laat zien wat er gebeurt op het platform. De intelligente berichtgeving spoort Social Sellers aan om deel te nemen aan LeadBuzzer activiteiten.

MyBuzz
De MyBuzz is de inbox van LeadBuzzer en archiveert alle berichten die de Social Seller ontvangt en verstuurt. Zodra er een persoonlijk bericht is, wordt deze getoond middels een BuzzAlert.

BuzzMarket
Het hart van de community: de BuzzMarket. Hier vind je een overzicht van alle Referrals en Leads die zichtbaar zijn binnen de LeadBuzzer Community. Vraag en aanbod komen hier bij elkaar.
Sociaal netwerk scenario: Referral marketing
Het netwerk van een organisatie is vaak groter dan je denkt en reikt verder dan alleen de interne organisatie. Wanneer je meer dan 100 collega’s hebt is het haast onmogelijk om iedereen regelmatig te spreken. En te weten wat er allemaal speelt. Bijvoorbeeld wat de laatste ontwikkelingen zijn bij een bestaande relatie of bij een interessante prospect.
Wanneer je meer dan 150 klanten hebt is een referral marketing programma een mooie volgende stap. Met de Enterprise versie koppelen we Net Promoter Score oplossingen aan onze oplossing, bijvoorbeeld Satismeter, AskNicely of CustomerGauge. Hiermee kunnen we snel bepalen wie de potentiele ambassadeurs zijn. Om vervolgens via een combinatie van marketing automation en ‘challenges’ te verleiden om ook formeel ambassadeur te worden. Met als ultieme doel meer leads van je klanten en partners te ontvangen. Kijk hier voor de prijzen.
Wat kan LeadBuzzer voor jouw organisatie betekenen?
De verschillende scenario’s
Sociaal netwerk
Als account manager heb je meerdere vertrouwelingen in het veld die wat voor je willen doen. Ze vertrouwen jou en je propositie. Deze zogenaamde experts hebben veelvuldig contact met je klant en weten wat er speelt. Bepaal zelf hoe je ze wilt belonen en ontvang zo de beste leads
Een klein sales team, maar zeer betrokken collega’s en een sterk netwerk. Herkenbaar? Je zoekt een manier om je echte netwerk nog dichter bij je te halen. Stel slimme vragen aan je netwerk, deel leads en ontvang. Ook je netwerk kan vragen stellen en elkaar helpen bij de warme introductie. Geven en ontvangen is ons motto.
Account Based Marketing
Jij bent verantwoordelijk voor sales. Je eigen team is sterk, maar niet groot genoeg om meerdere warme introducties bij je prospects te genereren. Iedereen in de organisatie kan echter potentieel een warme introductie verzorgen. Juist de non-sales collega’s maken het verschil. Verbind je CRM systeem, zodat de gehele organisatie kan meedenken. Iedereen doet gericht mee, maar niet iedereen heeft CRM nodig met Account Based Marketing.
- Deel je top-100 prospects met je interne netwerk
- Laat collega’s de ‘match’ maken met hun relaties
- Beloon en ontvang meer warme introducties
Referral Marketing
Het marketingteam is creatief, engaged en committed. Een groot deel van de medewerkers, partners en klanten is een echte ambassadeur van jullie ‘brand’. Ze zijn in staat om de naamsbekendheid te vergroten en leads te genereren. Start nu een community voor ambassadeurs via referral marketing, want het kan veel slimmer.
- Nodig je ambassadeurs uit
- Plaats Challenges en activeer je community
- Beloon en ontvang leads van je ambassadeurs
Blog & Twitter
Herken jij jezelf in een van de scenario’s? Abonneer je dan op onze Blog of volg ons op Twitter en ontvang interessante updates over Sales 2.0 en Leadgeneratie. Wij vinden dat het anders kan… en dat willen we graag met de wereld delen!
