B2B Referral Marketing
Start nu een B2B Referral Marketing programma voor je ambassadeurs Bekijk de trainingDirect inschrijven
Van Net Promoter Score naar Referral Marketing
De Net Promoter Score geeft een goede indicatie van klantloyaliteit. De vraag is nu hoe je ambassadeurs te activeren. In deze B2B referral marketing training leren we je aan wie te vragen, wat te vragen en hoe te belonen om meer warme introducties te ontvangen.

“84% van de B2B aankopen start met een referral”
– Heinz Marketing
Doelgroep
Referral marketing kent de hoogste conversie ratio van alle vormen van leadgeneratie, maar slechts een handvol marketeers zijn in staat gebleken om een goed ambassadeursprogramma te starten. Ben je gefocus op social selling en wil je de referral techniek ook echt kunnen toepassen, schrijf je dan nu in.
- B2B Marketeers met minimaal 3 jaar ervaring
- Het gebruik van de Net Promoter Score is een pre
- Minimaal 200 klanten in het klantenbestand
Programma
Onze referral marketing training is een praktijkgerichte training. Na afloop ben je zelf in staat om je klanttevredenheidsonderzoek te upgraden naar een referral marketing programma – van informeren naar activeren van je klanten tot ambassadeurs.
- Wat is de Referral Marketing formule?
- Welke 3 levels van commitment onderscheiden we?
- Wat de top 10 meest effectieve vragen en challenges?
- Hoe kun je ambassadeurs on-boarden?
- Wie vraag je op welke moment om een referral?
- Hoe krijg je je sales collega’s zover om mee te doen?
Competenties
Om een referral marketing programma te leiden is de kennis van ons ‘brein’ essentieel. Vervolgens is het de kunst dit te vertalen naar een effectieve vraag op het juiste moment. Na het volgen van onze referral training ‘weet je’ en ‘kun je’ het volgende toepassen:
- Waarom de kennis van ons ‘brein’ zo belangrijk is
- Hoe je klanttevredenheidsprogramma als input te gebruiken
- Het zelfstandig kunnen opzetten van een Referral Marketing programma
- De ingrediënten van een goed beloningssysteem bepalen
- Bepalen van de juiste vragen en het moment van vragen
Charles Ruffolo – The NetworKing
Voor grotere groepen organiseren wij kick-off sessies in samenwerking met Charles Ruffolo – The NetworKing. Tijdens deze sessie wordt de essentie van het ‘intern netwerken’ en het activeren van je eigen netwerk toegelicht. Ook wordt er duidelijk gemaakt dat het niet altijd gaat om wie jij kent, maar wie jou kent. Een krachtige en energieke workshop die marketing en sales dichter bij elkaar brengt.
” It’s not who you know
but who knows you! “
– Charles Ruffolo

Effy Shkuri – Social Seller & Ondernemer
Social selling is de randvoorwaardelijke mindset om te beginnen met referral marketing. ‘Referrals’ ontvangen kan alleen als je echt het gevoel hebt dat je van meerwaarde bent. Ben je zover?
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/shkuri/

Nils Kleingeld – Social Seller & Marketeer
Als marketeer spar ik graag met sales over het afstemmen van leadgeneratie en weet ik dat de beste lead altijd uit een vertrouwd netwerk komt. Tijdens onze trainingen ga ik graag de discussie aan en laat ik zien dat iedereen een netwerk heeft en in staat is om betrouwbare leads te genereren.
Inschrijven
Ben jij een marketeer en wil je meer weten over Social Selling en B2B Referral Marketing? Schrijf je dan in voor onze training. Tijdens deze training zal je zelf ervaren hoe het is om je netwerk te activeren.
- € 399,- per persoon
- Van 10:00 tot 12:30 uur (9:30 inloop)
- Prima gratis parkeergelegenheid
- Capelle a/d IJssel (Rivium)


Gratis eBook
Ben jij betrokken bij sales en marketing en wil je meer weten over referral marketing? Download dan ons gratis eBook met 10 referral marketing tips.
Salestraining: Wat is de ultieme referral vraag?
In een eerdere blog over social referral marketing schreef ik over mijn ervaring in New York in een hotel. De medewerker was assertief genoeg om gewoon om een referral te vragen. Hij liet me nogmaals zien hoe belangrijk het is om het gewoon te vragen. Het is technisch...
Social Business: De relatie is sterker dan de regel.
Een social business; Het is vaak een combinatie van menselijkheid en regels, maar de er kan er maar een de sterkste zijn. Dit gebeurde enkele jaren geleden, maar is nog steeds erg relevant. Social business Ik kreeg een verzoek van een...
Referral marketing: Sneller de warme introductie bij iSense ICT Professionals.
ROTTERDAM – ICT Detacheerder van het jaar, iSense ICT Professionals, kiest voor LeadBuzzer.com. De reden voor de samenwerking tussen iSense en Lead Innovation is om nog sneller in gesprek te komen met potentiële klanten of kandidaten via referral marketing.