Referral marketing: Sneller de warme introductie bij iSense ICT Professionals
ROTTERDAM – iSense ICT Professionals kiest met LeadBuzzer voor een referral marketing strategie. Zo komt iSense nog sneller in contact met de juiste kandidaat en/of opdrachtgever – Slimmer en effectiever netwerken via referral marketing.
De recruitment uitdaging
Bijna 100 medewerkers bij iSense. Meer dan de helft van de medewerkers werkt als recruiter. Deze recruiters spreken dagelijks tientallen kandidaten. De juiste persoon vinden en introduceren is niet eenvoudig, want de complexiteit in het recruitment vakgebied is toegenomen. Zeker in de ICT. Herkenbaar? Soms is er bijna een ‘match’, maar is zoiets praktisch als reisafstand een te grote uitdaging. En kan de kandidaat nog niet aan de slag, omdat het ‘net niet’ is. En dus niet goed genoeg.
Een 100% match is niet altijd mogelijk, maar met LeadBuzzer is er altijd een herkansing voor een warme introductie. Via de marktplaats van LeadBuzzer is het makkelijker om deze herkansingen te benutten, omdat de actualiteit te volgen is via iOS, Android en Web.
De besloten ‘warme introductie’ marktplaats
De warme introductie is in opkomst. Een vergelijkbare kandidaat wordt gevraagd in een andere regio, maar collega’s weten dit niet van elkaar. De markt gaat soms gewoon te snel. Via een besloten marktplaats is afstemming van vraag en aanbod echter eenvoudig. De ‘ene’ collega vraagt om hulp. En de ‘andere’ collega’s komen met een concreet antwoord. Oftwel gewoon JA of NEE als antwoord. Bij JA ontvangt de plaatser van de vraag een bericht en is er contact. Zo gaat er geen lead verloren. En de kandidaat is beter geholpen.
“Het vinden van de juiste opdrachtgever of kandidaat kan effectiever. Met LeadBuzzer kunnen we dit waarmaken. Bovendien kunnen we via spel elementen collega’s belonen voor hun teamwork.”
– Adriënne Warso, Managing Director iSense
Referral marketing
Iedere organisatie heeft ambassadeurs. De vraag is natuurlijk: “wie zijn je ambassadeurs?” Uit onderzoek blijft namelijk dat slechts 5% van de ambassadeurs actief is, omdat 95% van de ambassadeurs een trigger nodig heeft. Oftewel, een concrete vraag. Slechts dan komt deze groep in beweging. Geen onwelwillendheid, maar het merendeel van de ambassadeurs is geen ‘natural promoter’. Met een referral marketing platform is een belangrijke tip om op het juiste moment te vragen. In eerste instantie vooral vaker vragen en later de goede vragen.
“iSense heeft naast de +95 medewerkers, honderden klanten en meer dan 300 ICT professionals. Eigenlijk zijn we een netwerk organisatie. Binnen dit netwerk hebben we vele loyale klanten – en vele ambassadeurs. Deze ambassadeurs willen we beter aansluiten. En vervolgens motiveren en belonen om met ons mee te denken. Aan ons de taak om dit zo laagdrempelig mogelijk aan te bieden, zodat het aantrekkelijk is om te antwoorden.”
– Vincent Day, Managing Director iSense.
iSense ICT Professionals
iSense is een jonge en ambitieuze organisatie en gespecialiseerd in de detachering van ICT Professionals. Het vergroten van succes en geluk van mens en organisatie is de missie van iSense. Het delen van kennis onze passie. Samen met de IT community streven we naar ontwikkeling op technisch en persoonlijk gebied. Wij willen de beste IT’er op de leukste werkplek en voorop lopen in de (arbeids)marktontwikkelingen. De beste professionals worden we samen!
LeadBuzzer
We helpen bedrijven met het verhogen van het aantal warme introducties via ons B2B referral marketing platform. We kunnen hiermee sneller ambassadeurs activeren op een leuke en slimme manier. Start vandaag nog je eigen besloten community of neem contact op.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Nils Kleingeld via 06-28884885 of n.kleingeld@leadinnovation.nl.

Salestraining: Wat is de ultieme referral vraag?
In een eerdere blog over social referral marketing schreef ik over mijn ervaring in New York in een hotel. De medewerker was assertief genoeg om gewoon om een referral te vragen. Hij liet me nogmaals zien hoe belangrijk het is om het gewoon te vragen. Het is technisch...
Social Business: De relatie is sterker dan de regel.
Een social business; Het is vaak een combinatie van menselijkheid en regels, maar de er kan er maar een de sterkste zijn. Dit gebeurde enkele jaren geleden, maar is nog steeds erg relevant. Social business Ik kreeg een verzoek van een...
Social selling: Wereldberoemd bij mijn doelgroep (Blog)
Blog door Harry Clarijs – 1. Ken je rol. 2. Gevoel van gelijkwaardigheid 3. Wees gedisciplineerd – Om wereldberoemd te worden in je doelgroep moet je inzicht hebben in je rol als verkoper. 80% van de salesfocus moet op de relatie en 20% focus op de inhoud.